با بزرگترین فرش یکپارچه جهان آشنا شوید

با بزرگترین فرش یکپارچه جهان آشنا شوید

نمایشگاه بین المللی فرش تبریز با رونمایی از فرش ۶۰۰ متری یکپارچه دستباف توسط رئیس جمهور افتتاح شد. این فرش نفیس ۶۰۰ متر مربعی توسط هنرمندان تبریزی بافته شده و به گفته متولی بافت این فرش، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. تبریز و آذربایجان که پایتخت فرش دستباف دنیا محسوب می‌شود و طبق آمار حدود ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در حوزه هنر – صنعت فرش مشغول به کارند که تلاش کرده تا بهترین نمایشگاه فرش دستبافت جهان را میزبانی کند و بازار جهانی را برای فرش تبریز گسترش دهد.

این فرش در ۶۰ رج بافته شده و ۷۰ رنگ و سه تن وزن دارد؛ برای بافت این فرش ۶ سال زمان در دو نوبت کاری صرف شده است. قالی‌های بافت آذربایجان، بیشتر طرح‌های اسلیمی ترنج و اسلیمی لچک و ترکیبی از طرح‌های سنتی هستند و قالی‌های با طرح‌های فانتزی و تعداد رنگ کم هم مخصوص ارسال به کشورهای اروپایی است.

توليد كننده فرش هاي ۶۰۰ متر مربعي تبريز گفت: اين فرش ها ريز بافت بوده و در ۵۵ رج بافته مي شود و در بافت آن ۷۰ درصد از ابريشم و ۳۰ درصد پشم كره اي استفاده شده است. طرح اين فرش ها در مكتب تبريز و گل و بوته بوده و در بافت آن ۷۰ رنگ به كار رفته است.

آذربایجان شرقی از دیرباز از مهدهای اصلی بافت قالی در جهان است و فرش تبریز شهرت جهانی دارد. نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تبریز در فضایی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع و متشکل از ۴۶ غرفه افتتاح شد.

یک دیدگاه