خریدار فرش نفیس در تبریز

خریدار فرش نفیس در تبریز

پیدا کردن خریدار فرش نفیس در تبریز با مناسب ترین قیمت ممکن که فرش نفیس شما را بی واسطه و با منصف ترین قیمت خریداری نماید شاید کار سختی به نظر برسد. مسأله مهم این است که راه حل خرید با قیمت ارزان، خرید بدون واسطه، یعنی خرید مستقیم از بافنده و از تولیدکننده است.

یکی از زیباترین هنرهای اصیل ایرانی قالی بافی است. در زمان‌های گذشته کمتر کسی پیدا می‌شد که فرش منزل خود را از بیرون تهیه کند. در واقع زن‌های خانه مدتی از وقت خود را صرف قالی بافی می کردند. اینجا بود که منزل آن‌ها پر بود از فرش‌های زیبایی که با دست و هنر خود بافته بودند. هر چند که دیگر مانند گذشته زنان فرش نمی‌بافند، اما هنوز هم هستند زنان خوش سلیقه‌ای که در کارگاه‌های خانگی خود فرش دستباف نفیس تولید می‌کنند.

بدون شک در صدر تمام فرش های نفیس و ارزنده، فرش دستباف است که در اثر پا خوردن و استفاده بیشتر از آن هر روز به ارزشش افزوده می‌شود. فرش ‌های دستباف با نخ هایی که به صورت طبیعی رنگرزی شده اند هیچ گونه پرزدهی ندارند و باعث ایجاد آلرژی و حساسیت برای افراد نمی‌شوند که همین یک مورد ارزش پرداخت بهایی زیاد برای فرش دستباف را دارد.

نحوه تشخیص و ویژگی‌های فرش دستباف نفیس

نکات زیادی را می توان برای تشخیص فرش دستباف نفیس خوب برشمرد. در متن زیر مطالبی برای تشخیص قالی خوب و این که چگونه فرش نفیس دستباف خوب را بشناسیم ارائه شده است. هر یک از عوامل مؤثر در کیفیت فرش دستباف، به تنهایی می تواند تأثیر زیادی در قیمت خرید فرش نفیس داشته باشد. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

– ریزبافی و درشت بافی (رج شمار)

– تعداد رنگ استفاده شده

– تقارن رنگ در اشکال بافته شده

– هماهنگ بودن نقش زمینه با حاشیه

– نقشه و هماهنگی قرار گرفتن رنگ ها در کنار هم

– کامل بودن اشکال طرح در متن فرش و ناتمام نماندن طرح

– سالم بودن قسمت گلیم فرش و همرنگ بودن گلیم با چله فرش

فرش نفیس تبریز

برای خرید فرش نفیس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

عوامل زیادی می تواند تعیین کننده قیمت فرش نفیس باشد که از نظر خریدار فرش نفیس در تبریز هم دارای اهمیت هستند. در زیر به نکات مهم خرید فرش دستباف و این که چگونه فرش دستباف خوب را بشناسیم ذکر شده است. توجه داشته باشید هر یک از عوامل زیر که در کیفیت فرش موثر هستند می توانند در قیمت فرش نیز تأثیر داشته باشند.

– جنس نخ و تارو پود

– ریزبافی و درشت‌بافی

– تقارن رنگ در اشکال بافته شده

– هماهنگ بودن نقش زمینه با حاشیه

– نقشه و هماهنگی قرار گرفتن رنگ‌ها در کنار هم

– کامل بودن اشکال طرح در متن فرش و ناتمام نماندن طرح

– تقارن طرح

– دورگه ‌نبودن زمینه

– عدم کم‌بافی

– عدم دیده شدن پود

– عدم پوسیدگی و رفو شدگی

– عدم شکستگی گل قالی

– نداشتن کیس

– نداشتن سره

– نداشتن شانه

انواع فرش دستباف نفیس

فرش دستباف هریس

در واقع این فرش مربوط به منطقه آذربایجان ایران است. قالی یکی از صنایع دستی این منطقه به حساب می آید. فرش های این منطقه از بهترین پشم و رنگ طبیعی بافته می شود. تنوع رنگ این فرش‌ها بسیار زیبا و متنوع است که بیشتر از رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای در آنها بیشتر به چشم می خورد.

فرش دستباف بختیاری

یکی از معروف‌ترین مدل‌های فرش دستبافت مدل بختیاری است. استان چهارمحال بختیاری یکی از مهم‌ترین مناطق تولید کننده فرش در ایران می‌باشد. از زمان های گذشته تا به امروز زنان خانه‌دار عشایری، روستایی و شهری بختیاری هنر قالی بافی را انجام می‌دهند. این منطقه به دلیل داشتن آب و هوای سرد بستر مناسبی برای تولید فرش دستبافت می باشد.

فرش دستباف فارس

عشایر‌های استان فارس به ویژه ایل قشقائی و ایل خمسه بیشتر از قبایل دیگر در زمینه قالی بافی فعالیت دارند. نقشه بیشتر فرش‌های این منطقه ذهنی بافت می باشد، یعنی نقشه‌ای که از گذشته‌های دور تا به امروز دست به دست به زنان امروزی رسیده است. نکته قابل توجه در مورد این فرش این است که نقشه هیچ کدام از آنها تکراری نیست و هر فرش دارای طرح و نقش متفاوتی است.

فرش نفیس کرمان

نحوه نگهداری فرش نفیس

محل پهن کردن فرش

فرش نفیس را در مکان صاف و هموار پهن کنید و سعی کنید در زیر فرش یک موکت یا کفپوشی از جنس سنگ یا سرامیک قرار داشته باشد. همچنین سعی کنید زیر نور مستقیم خورشید نباشد یا حداقل روفرشی رویش بکشید.

قرارندادن اجسام سنگین و نوک تیز

روی فرش نفیس هیچگاه اجسام سنگین نگذارید چون پایه های آن روی فرش جا می اندازد. اگر ناچار هستید حتما از زیر پایی استفاده کنید. به هیچ وجه گلدان روی قالیچه نگذارید چون امکان دارد آب آن بر روی فرش بریزد و جای آن به صورت لکه باقی بماند.

تمیز نگهداشتن فرش

قطعا فرش دستبافت کثیف هیچ جذابیتی ندارد، ولی از جارو کردن مستمر فرش هم خودداری کنید چون هر بار جاروی فرش باعث کمتر شدن عمر فرش می گردد. هم چنین فرشهایتان را بیشتر از ۲ سال یکبار برای شستشو به قالیشویی ندهید چون از حجم پرزهایش می کاهد و نکته آخر این که از مواد سفید کننده یا وایتکس روی فرش استفاده نکنید چون آسیب ایجاد می کند.

خریدار فرش نفیس در تبریز کیست؟

با توجه به این که امروزه فرش به ویژه انواع فرش نفیس، تبدیل به یک کالای ارزشمند شده است، افراد زیادی هستند که در خانه خود تعدادی فرش نفیس در اختیار دارند. هم چنین کسانی هستند که در خانه مشغول بافتن فرش نفیس دستباف هستند.

فرش‌های گران قیمت و لاکچری مانند فرش های دستباف، فرش های ابریشم و … همگی از نظر معنوی در ایران و دیگر کشورها ارزشمند هستند و به عنوان کالایی گران بها از آنها نگه داری می شود. فرش افشار به عنوان تنها خریدار فرش نفیس در تبریز، فرش های دستباف و نفیس شما را پس از بررسی کارشناسی، با مناسبت ترین و منصفانه ترین قیمت ممکن خریداری می کند.

اگر به دنبال فروش فرش های قدیمی، کهنه و نفیس خود هستید، و به دنبال خریدار منصف می گردید، فرش افشار به عنوان منصف ترین خریدار فرش نفیس در تبریز آماده خرید فرش های شما به قیمت مناسب است. جهت بررسی و قیمت گذاری فرش با فرش افشار تماس بگیرید.

یک دیدگاه