خریدار فرش آنتیک در تبریز

خریدار فرش آنتیک در تبریز

خریدار فرش آنتیک در تبریز برای فرش های آنتیکی که بیشتر از ۸۰ سال عمر داشته و ارزش بالایی دارند، بسیار است. خانواده هایی که فرش های قدیمی و کلکسیونی در اختیار دارند و قصد فروش فرش آنتیک خود به خریدار فرش آنتیک در تبریز را دارند، به دنبال کسی هستند که بتواند فرش آنها را به قیمت منصفانه ای خریداری کند.

اکثر فرش‌های آنتیک یا فرش‌هایی که ارزش سرمایه‌گذاری دارند، بیش از ۳۰ سال از عمرشان می‌گذرد. بنابراین فرش‌های آنتیکی که بیش از ۸۰ سال قدمت دارند، باارزش‌ هستند. البته به جز عمر فرش، شیوه‌ تولید و بافت آن نیز بر افزایش بهای مستمر فرش اثر می‌گذارد.

اگر فرش با مواد مرغوب، در نهایت ظرافت به دست قالیبافان ماهر و از روی نقشه‌ای زیبا با ترکیب رنگی چشم‌نواز بافته شده باشد، حتی طرفداران فرش‌های مدرن نیز متوجه ارزش چنین فرش آنتیکی برای سرمایه‌گذاری خواهند شد. هنگام خرید یک قالی آنتیک نیاز به یک کارشناس خبره و قابل اعتماد فرش دارید. کیفیت و قیمت بالای فرش قدیمی ایجاب می‌کند که از فروشنده‌ای مطلع و باتجربه خرید کنید.

 

فرش آنتیک چیست؟

واژه آنتیک به طور کلی به فرش هایی اطلاق می‌شود که حداقل ۸۰ سال از عمرشان بگذرد. فرش قدیمی در حال حاضر فرشی است که از سال ۱۳۰۴ به قبل بافته شده باشد. فرش‌های پس از این تاریخ و متعلق به دهه ۱۳۳۰ نیمه عتیقه محسوب می‌شوند. اما فرشی که سی تا پنجاه سال قبل بافته شده است، فرش قدیمی به شمار می‌آید.

معیارهای آنتیک شمردن فرش

برای آنتیک دانستن یک فرش، فقط به عمر آن توجه نمی‌شود، بلکه باید ویژگی‌های مربوط به کیفیت طرح، تکنیک بافت و مواد به کار برده شده، همه در کنار هم در نظر گرفته شود و شیوه‌ تعریف اصالت فرهنگی در فرش نیز مدنظر قرار داده شود.

فرش قدیمی از نظر قیمت، اثری است که بهای آن هر سال افزایش می‌یابد، چرا که فرش‌های آنتیک، بافته شده در سال ۱۳۰۴ به قبل، کالاهایی محدود هستند که تعداد آنها رو به کاهش است و دیگر تولید نمی‌شوند. رنگزاهای طبیعی گیاهی از این زمان به بعد با رنگ‌های مصنوعی جایگزین شد، این رنگ‌های مصنوعی حتی اگر ثابت هم باشد، به هیچ وجه عمق، پختگی و ظرافت رنگ‌های طبیعی گذشته را ندارند.

بخوانید: چگونه فرش را کهنه نما کنیم؟

خریدار فرش آنتیک در تبریز

به علاوه تبدیل پشم به خامه نیز از این زمان به بعد به جای دست با دستگاه انجام شد و نخ‌ریسی دستی جای خود را به نخ‌ریسی ماشینی دارد. این ابداعات تاثیر قابل توجهی بر ظاهر فرش گذاشت. رنگزاهای طبیعی غنا و پختگی بیشتری داشتند و تغییرات جزئی سایه رنگ به سطح فرش عمق می‌بخشید.

بافت نامنظم خامه‌ی نخ‌ریسی شده با دست نیز اثر هنری و جلوه‌ی بیشتری به فرش می‌داد که قابل مقایسه با نخ‌های تولید ماشینی نیست. فرش قدیمی به دلیل استفاده از رنگزاهای طبیعی و خامه‌ی ریسیده شده با دست، سطح درخشان و جانداری دارد که تغییرات جزئی رنگ به آن عمق می‌دهد، حال آن که فرش‌های متعلق به دوره‌های جدیدتر سطح یکنواخت و تک رنگی دارند که به هیچ وجه درخشندگی فرش‌های عتیقه را ندارد.

راهنمای انتخاب مدل فرش آنتیک در منزل

افراد زیادی در ایران به استفاده از قالی و فرش آنتیک در دکوراسیون منزلشان علاقه دارند. به همین دلیل به دنبال خرید فرش آنتیک از فروشنده فرش آنتیک در تبریز هستند. استفاده از مدل های فرش آنتیک دستبافت که از رنگ های طبیعی و گیاهی در نخ آنها استفاده شده است، شکوه و زیبایی وصف ناشدنی را با خود به داخل خانه می آورد و به فضای خانه غنا و عمق می بخشد.

اینگونه فرش ها و قالیچه های آنتیک به روح دکوراسیون خانه تبدیل می شوند و در صورت نبود آنها خانه جان و جذابیت خود را از دست می دهد. ممکن است فکر کنید که فرش و قالی آنتیک فقط مناسب دکوراسیون قدیمی و سنتی هستند اما اصلا اینگونه نیست. از فرش های آنتیک می توانید در دکوراسیون های به سبک امروزی نیز استفاده کنید. در واقع استفاده از فرش های آنتیک رنگ شده برای دکوراسیون های مدرن ایده بسیار جالبی خواهد بود.

برای مبلمانی که در کنار فرش آنتیک قرار می گیرند سعی کنید از مدل های چشم گیرتر استفاده کنید. مبل هایی که دارای رنگ های موجود در فرش آنتیک شما باشند در دکوراسیون محیط خانه، هارمونی و هماهنگی را بوجود می آورند.

فرش افشار؛ خریدار فرش آنتیک در تبریز

مجموعه فرش افشار، به عنوان منصف ترین خریدار فرش آنتیک در تبریز است که انواع فرش دستبافت آنتیک را به صورت تخصصی و کارشناسی بررسی کرده و منصفانه ترین قیمت را برای خرید فرش آنتیک اعلام می کند. برای قیمت گذاری فرش های آنتیک خود و فروش انواع فرش آنتیک، کهنه و قدیمی خود، با منصف ترین خریدار فرش آنتیک در تبریز (فرش افشار) تماس بگیرید.

یک دیدگاه